Personale

Susanne Schantz Laursen
Dyrlæge og indehaver af Falke Dyreklinik

I 1988 blev Susanne færdigudannet som dyrlæge. Efter endt uddannelse arbejdede hun først på Husum Dyreklnik sidenhen på Nykøbing Falster Dyrehospital inden hun i september 1992 startede sin egen praksis.

Susanne har altid arbejdet med smådyr og interesserer sig både for medicinske sygdomme og for bløddelskirugi hos hunde og katte.

Fra 2009 til 2011 har Susanne taget Improve, en videregående udannelse omhandlende medicinske sygdomme hos hund og kat.

Derudover har klinikken siden 1992 været tilknyttet som dyrlæge til Inges Kattehjem, Næstved afdelingen, siden 2006 Dyrenes Beskyttelses Internat for Katte i Fuglebjerg og efterføæ
Herved har Susanne opnået stor erfaring med katte – både hvad angår medicinske og kirurgiske sygdomme. Foruden dette er klinikken også tilknyttet som dyrlæge hos Hundepensionen AA Hundecenter i Holmegaard.

Susanne har altid interesseret sig for dyr og arbejdet med dyr, og husholdinger består af / og har bestået af : diverse småfugle, papegøjer, gnaver, kaniner og skildpadder.
Pt har Susanne 2 amazonepapegøjer, 2 dværgpinschere, en chilensk landskildpadde og 2 Isabrown høns.

Ansat

Dyrlæge Pouline Vestergaard-Grosbøl, blev færdiguddannet som dyrlæge i juni 2008 og blev ansat på Falke Dyreklinik i februar 2010.

Har før dette arbejdet på Helsinge Dyreklinik og Givskud Dyreklinik udelukkende med smådyr.

Allerede før studiet arbejdede Pouline med smådyr som veterinærsygeplejerske siden 1999 og har også arbejdet som rideinstruktør tidligere.

Fagligt interesserer Pouline sig meget for tænder og tandsygdomme samt almen kirurgi hos hunde og katte. Desuden også generelt for sygdomme hos kaniner og gnavere.

Anne Christine Køhler-Johansen
Dyrlæge

Anne blev uddannet dyrlæge fra Den Kongelige Veterinær og Landbohøjskole i 2005. I studietiden arbejdede hun på Faxe Dyrehospital og efter endt uddannnelse blev hun ansat på Hårlev Dyreklinik. Siden 2013 også på Falke Dyreklinik.

Gennem hele sit arbejdsliv har Anne haft stor interesse for hudsygdomme hos mindre husdyr og har løbende dygtiggjort sig gennem kurser inden for dette område. Foruden dette har sygdomme hos kaniner og gnavere også særlig interesse.

Husstanden består både af kaniner, marsvin, en enkelt gudhamster samt tre katte og en hund.

Anne bor på et lille landsted på Sydsjælland sammen med sin mand og sine 3 børn, Mathias, Freja, Nanna.

Sif Berg
Dyrlæge

Sif blev færdiguddannet som dyrlæge fra Den Kongelige Veterinær og Landbohøjskole i 1999.
Sidenhen har Sif både arbejdet inden for forskning, i medicialindustrien og i en blandet landpraksis. Siden 2004 har arbejdet dog udelukkende bestået af klinisk arbejde på større og mindre dyrehospitaler i både Danmark, Sverige og England.

Sif har særlig stor interesse for kirurgi, billeddianogstitik og akut medicin foruden narkose og smertebehandling. Hun har deltaget i adskillige kurser for at dygtiggøre sig inden for disse områder.

Hjemme har Sif en skøn labradorblanding, Mille foruden kattene, Figne, Finn og Flemmiing.

Linda

Linda Tage Bentzen
Autoriseret Veterinærsygeplejerske

I 2006 begyndte Linda at arbejde på Falke Dyreklinik som klinikassistent efter mange år i rejsebranchen. Sidenhen uddannede Linda sig til veterinærsygeplejerske og blev færdiguddannet i oktober 2010.

Linda har til daglig mange ansvarsområder herunder  bl.a. laboratorie, hvor hun er ansvarlig for vedligehold og kvalitetskontrol af diverse udstyr. Derudover assisterer Linda klinikkens bogholder med administrative opgaver.

Fagligt interesserer Linda sig især for overvågning og monitorering af operationspatienter samt pasning og pleje af indlagte patienter. I maj 2018 påbegynder Linda efterudannelse som Fagveterinærsygeplejerske i anæstesi, som forventes afsluttet i juni 2019.

Linda bor i Næstved med sin mand René, sønnerne Oliver og Victor samt kattene Lakrids og Fine.

Mette Ølsegaard Petersen
Auoriseret Veterinærsygeplejerske

Mette har arbejdet som klinikassistent på Falke Dyreklinik siden december 2007 og har efterfølgende uddannet sig til veterinærsygeplejerske med endt uddannelse i oktober 2011.

Fagligt interesserer Mette sig for tænder og forebyggelse af tandsygdomme samt adfærd og træning af hund. Mette er uddannet klikker- og hundeinstruktør ved Hund & Træning.

Fritiden bruges med familie og venner, samt træning af hendes hunde, Dværgpinscheren Thilde og FT Cocker spanielen Bianca.

Michelle

Michelle Funk
Autoriseret veterinærsygeplejerske

I august 2010 startede Michelle på Falke Dyreklinik i et vikariat som klinikassistent og har sidenhen uddannet sig til veterinærsygeplejerske med endt udannelse i oktober 2013.
Før dette dette arbejdede hun som dyrepasser i Knuthenborg Park.

Fagligt interesserer Michelle sig især for dyreadfærd, rehabilitering samt tænder og tandsygdomme.
I februar 2018 videreudanner Michelle sig som Fagveterinærsygeplejerske i tandbehandling.

Michelle bor i Nykøbing Falster sammen med sin kæreste, søn og deres Golden Retriever, Ludvig.

Marianne Würtz Nielsen
Veterinærsygeplejerske

I 1977 blev Marianne uddannet som veterinærsygeplejerske og har arbejdet i faget ligesiden. De sidste 24 år har været i Næstved området.

Marianne er startet på Falke Dyreklinik 1. november 2017.

Privat har Marianne dyrket meget sport – herunder håndbold og tennis, men nu bruges tiden mest på familie, rejser og vandreture.

anja

Anja Saaby Petersen
Autoriseret Veterinærsygeplejerske

I april 2015 startede Anja som klinikassistent på Falke Dyreklinik. Efterfølgende er hun startet som veterinærsygeplejerskeelev i oktober 2015 og afsluttede uddannelsen marts 2019.

Inden Falke Dyreklinik arbejdede Anja bl.a. i Knuthenborg Park, restaurationsbranchen og som vikar på en skole, hvor hun underviste børn med særlige behov.

Oprindeligt er Anja fra Maribo men bor nu sammen med sin kæreste, Andreas og hunden, Betty i Næstved.

Fagligt interesserer Anja sig især for digital røntgen,  hundeadfærd samt at assistere og monitorere operationspatienter. I fremtiden drømmer hun om at videreuddanne sig til Fagveterinærsygeplejerske i anæstesi.